Marketing na društvenim mrežama – sve prednosti i mane nagradnih igara i natječaja

Kada se spomene marketing na društvenim mrežama, mnogi odmah pomisle na nagradne igre/natječaje koji traže od korisnika da lajkaju, tagaju i pišu komentare. Većina već zna razliku između igre i natječaja, ali možemo ponoviti.
Nagradna igra je ona koja se dobiva na sreću (slučajnim odabirom) i mora se prijaviti Poreznoj, objaviti Pravila, platiti pristojba Crvenom križu i odraditi prema protokolu sa službenim izvlačenjem nagrade. Natječaj je manje kompleksan, a u njemu sudionici osvajaju nagradu tako da budu kreativni i time osvoje žiri. Kod ove vrste nagrađivanja važno je imati objavljen pravilnik, ali ne treba obaviti sve one korake koje treba kod nagradne igre.
Marketing na društvenim mrežama – prednosti nagrađivanja
Nagrađivanje jako privlači korisnike na društvenim mrežama i ukoliko je budžet za boost ograničen – ovo je odlično rješenje. Ne treba pretjerivati, ali se ponekad u marketing plan za društvene mreže može objaviti i pokoja nagradnjača.
Bilo bi odlično da se odmah mogu odvojiti sredstava i za boost postova s igrom, ali to često nije moguće kod manjih tvrtki koje imaju ograničen budžet.
Nagrađivanje je odlično kod novih profila jer će pomoći da steknu nove korisnike.
Negativne strane nagrađivanja na društvenim mrežama
Korisnici koje steknete na profilu kroz nagrađivanje vas možda zaprate jednokratno ili uopće nisu vaša target skupina. Dapače, ima puno „profesionalnih“ igrača nagradnih igara. Oni naposljetku neće nikada kupiti vaš proizvod.
Na kraju svake nagradnjače, onda kada se objavi dobitnik – uvijek ima nezadovoljnih korisnika. Često krenu svađe, vrijeđanja i prepiranja oko toga je li dobitnik zaslužio nagradu ili ne. Takav negativan PR nekoliko korisnika može upropastiti sve ono što ste se trudili postići nagrađivanjem. Brisanje komentara? Nije rješenje, treba dobro upravljati očekivanjima korisnika.
Treba li onda nagrađivati korisnike na društvenim mrežama?
reba, ali ne prečesto. Nagrađivanje mora biti dio većeg marketing plana s jasno postavljenim ciljevima (zašto radimo nagrađivanje, što želimo dobiti time, koliki je realan trošak,…).